Flickr valt YouTube aan
Flickr, de populaire site om foto’s te delen, breidt zijn actieterrein uit met filmpjes.
Flickr, de populaire site om foto’s te delen, breidt zijn actieterrein uit met filmpjes.
Flickr is al een hele tijd eigendom van het Amerikaanse internetbedrijf Yahoo. Het bedrijf heeft al flink wat web 2.0 toepassingen in huis, maar een stevige videosite à la YouTube ontbrak nog in de portfolio.
Met de ondersteuning van videofilmpjes op Flickr – weliswaar met een (voorlopige) beperking van maximaal 90 seconden – is Yahoo nu gewapend om de concurrentie met YouTube aan te gaan: eigendom van grote rivaal Google.
De stap om het actieterrein van Flickr uit te breiden, is groter dan die op het eerste zicht misschien lijkt. Flickr telt immers meer dan 35 miljoen gebruikers die samen meer dan 3 miljard foto’s op de website delen. Wanneer de nieuwe videofunctie aanslaat, kan dat een flinke slag in het gezicht van YouTube worden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier