Fors meer verlies voor Snap
Snap, het bedrijf achter de populaire app Snapchat, heeft het tweede kwartaal afgesloten met een verlies van 443 miljoen dollar. Dat verlies valt bijna vier keer hoger uit dan dat van vorig jaar.
Het bedrijf blijft moeite houden nieuwe gebruikers aan zich te binden. In het tweede kwartaal groeide het het aantal dagelijks actieve gebruikers met 7,3 miljoen tot 173 miljoen. Daarmee voldeed het bedrijf niet aan de verwachtingen van analisten.
Volgens kenners is het voor Snap erg belangrijk voor om zijn groeitempo op te voeren, zodat concurrenten als Facebook overtroefd kunnen worden. In plaats daarvan zag het socialmediabedrijf de aanwas van zijn gebruikersbestand juist wat afzwakken.
Op jaarbasis groeide het aantal gebruikers met 21 procent. Dat zorgde er ook voor dat de omzet van het bedrijf hoger uitviel. Deze steeg met 153 procent tot 181 miljoen dollar.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier