“Geen bevoorradingsprobleem bij Mobib”

In tegenstelling tot wat in andere media werd beweerd is er geen probleem met de stock van de vervoerskaart Mobib van de MIVB. Er was “slechts” een logistiek probleem.

In tegenstelling tot wat in andere media werd beweerd is er geen probleem met de stock van de vervoerskaart Mobib van de MIVB. Er was “slechts” een logistiek probleem.

De voorbije weken groeiden de wachtrijen aan de loketten van de MIVB almaar aan: de studenten willen massaal hun chipkaart-abonnement Mobib ophalen voor het begin van het nieuwe jaar. De abnormaal lange rijen zorgden voor frustraties bij de klanten. Enkelen wezen verwijtend naar de nieuwe Mobib-kaart die vanaf dit jaar het klassieke abonnement moet vervangen.

Als we Vieira Da Silva mogen geloven, van het bedrijf MTA (Mobility Ticketing & Applications), dat instond voor de integratie van het project, ligt het probleem niet bij de kaart. “Enerzijds heeft de MIVB de tijd onderschat waarop de Mobib-kaart aan het loket moet gemaakt worden. Er is 50 à 60 procent meer tijd nodig om de Mobib-kaart te maken, in vergelijking met het klassieke abonnement, vandaar de lange wachtrijen. Trouwens, de abonnees waren weinig gedisciplineerd: in plaats van hun abonnement te bestellen, zijn ze massaal naar het loket gekomen.”

Moet gezegd dat de procedure per post enkele weken in beslag neemt, wat dan weer te kort dag is voor de studenten. Bovendien vertoonde ook de website van de MIVB af en toe problemen, nog los van het feit dat je voor de online procedure ook je schoolattest moet scannen, wat niet alle gebruikers kunnen bij gebrek aan de juiste apparatuur.

“Het is gewoon een logistiek probleem”, aldus nog Da Silva. “Deze situatie zal zich niet opnieuw voordoen, aangezien we Mobib maar één keer lanceren”, was het laconieke commentaar van Jean-Pierre Alvin, woordvoerder van de MIVB, in Le Soir. Zou dat voldoende zijn als excuus?

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content