Geen crisis op sociale netwerken
De advertentiemarkt houdt stand op sociale netwerken. Marketingbedrijven verwachten er de eerste helft van 2009 meer uit te geven. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester.
De advertentiemarkt houdt stand op sociale netwerken. Marketingbedrijven verwachten er de eerste helft van 2009 meer uit te geven. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester.
Gezien het groeiende succes van sociale netwerksites willen marketeers daar hun ei (en hun geld) kwijt. Uit een bevraging van Forrester bij 145 grote marketingbedrijven blijkt dat ruim 50 procent van hen verwacht in de eerste helft van 2009 meer uit te geven aan advertenties op sociale netwerken.
De interesse verschuift zo van ‘display ads’ en games naar sociale media als sociale netwerken, blogs en user-generated content. Toch zijn de budgetten voor sociale media nog steeds een pak lager dan in andere domeinen. Driekwart van ondervraagden zegt dat zijn budget voor sociale media het komende jaar lager ligt dan 100.000 dollar.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier