HP krijgt pluim voor goede technische ondersteuning

TechCity Solutions, een oorspronkelijk Franse specialist in technische ondersteuningsdiensten, heeft een onderzoek gedaan naar het niveau van technische support bij de Europese en Belgische it-bedrijven. Technologiereus HP komt er op beide vlakken het beste uit.

TechCity belde gedurende zes maanden via ‘mystery-contacten’ naar 150 bedrijven, onderverdeeld in 11 categorieën. Daarom heet het onderzoek (of de wedstrijd, zo u wilt) ‘TechCity Mystery Contact Challenge 2006’. Bedoeling was natuurlijk de kwaliteit van de dienstverlening inzake technische ondersteuning te testen. Uiteindelijk zijn de scores opgesteld op basis van welgeteld afzonderlijke 6661 mystery-contacten.Het Europese gemiddelde van de geteste dienstverlening (lees: Frankrijk, Benelux, Scandinavië en Griekenland) ligt op 62,57 procent. Winnaar HP haalt 73,45 procent op het rapport. En ook in de Benelux – waar het gemiddelde 63,34 procent is – blijkt HP de algemene winnaar. De beste prijs voor online support gaat naar Sony Ericsson.Ook interessant zijn de winnaars van elk van de 10 aparte categorieën. HP blijkt zijn algemene overwinning te danken te hebben aan de eerste plaats bij de pc-fabrikanten, digitale camera’s en ‘all-in-one’. UPC (Chello) is de beste bij de isp’s, Philips bij de dvd-writers, Fujitsu-Siemens bij ‘smartphones en pda’s’, Linksys (van Cisco) bij netwerkinfrastructuur, Samsung bij de mp3-apparatuur, Acer bij de gps-toestellen en Packard-Bell bij de categorie ‘Home Media Center’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content