IBM verkoopt customer-care afdeling

Pieterjan Van Leemputten

Synnex legt 505 miljoen dollar (381 miljoen euro) op tafel voor de customer-care outsouring unit van IBM. Door de afdeling te verkopen wil het bedrijf zich beter concentreren op meer winstgevende onderdelen.

Synnex legt 505 miljoen dollar (381 miljoen euro) op tafel voor de customer-care outsouring unit van IBM. Door de afdeling te verkopen wil het bedrijf zich beter concentreren op meer winstgevende onderdelen.

75 miljoen dollar van dat bedrag wordt uitbetaald in aandelen van Synnex. De verkochte afdeling zelf had een omzet van 1,3 miljard, maar leverde big blue te weinig winst op. Vorig jaar nog werd de retail-store systems unit aan Toshiba Tec verkocht voor 850 miljoen dollar en volgens geruchten worden er nog meer verkopen bekeken.

Volgens Bloomberg had de afdeling die nu wordt verkocht een winstmarge van rond de twintig procent, gebaseerd op een presentatie van IBM aan investeerders eerder dit jaar. Maar nieuwe zaken zoals analytics en cloud computing zitten met marges van rond de zestig procent, wat hen een pak interessanter maakt om op te focussen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content