Iedereen die tweets opzoekt krijgt voortaan reclame te zien
Twitter zal reclame plaatsen bij tweets die door internetgebruikers, ook mensen zonder Twitter-account, worden opgezocht.
Twitter zal reclame plaatsen bij tweets die door internetgebruikers, ook mensen zonder Twitter-account, worden opgezocht. De microblog doet dat om de inkomsten op te schroeven.
Concreet zullen gesponsorde berichten verschijnen zodra een internetgebruiker een tweet consulteert, die in de resultaten staat van een zoekopdracht in Google. Dus ook zonder aangemeld te zijn op de sociaalnetwerksite zullen internetgebruikers zo’n reclameboodschap te zien krijgen.
Twitter hoopt zo munt te slaan uit de miljoenen internetgebruikers die dagelijks tweets consulteren, zonder daarbij een Twitter-gebruiker te zijn of zich te hebben aangemeld.
Het experiment zal adverteerders toelaten “meer dan 500 miljoen mensen te bereiken die Twitter elke maand bezoeken om zich te informeren over wat er gebeurt”.
“Dit betrekt de mensen die op tweets klikken in Google Search”, aldus Deepak Rao, een verantwoordelijke voor de inkomsten die gegenereerd worden door de producten bij Twitter. (Belga/SD)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier