Ikea lacht met Apple in reclamespot voor ‘hoogtechnologische’ nieuwe catalogus

© Ikea
Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

‘Introducing the 2015 Ikea catalogue. Het is geen digitaal boek, maar een ‘bookbook.’ In een promofilmpje presenteert Jörgen Eghammer, chef design bij Ikea, de catalogus voor 2015 als was het een nieuwe iPhone.

Eghammer haalt de beste Jony Ive (designhoofd bij Apple) in zichzelf naar boven: ‘De catalogus is een simpel en intuïtief apparaat van 7,5 bij 8 inch en soms 15 bij 8 inch. Er komen geen kabels aan te pas, zelfs geen stroomkabel. Het batterijleven is oneindig.’

‘De content is voorgeïnstalleerd’, vervolgt Eghammer. ‘328 pagina’s in HD. Geen trage laadtijden; elke pagina laadt onmiddellijk. De navigatie is gebaseerd op een tactiele touch-technologie, die je ook écht kunt voelen. Je kan ook bookmarks maken, en de content delen door het bookbook gewoon aan iemand te overhandigen.’

‘De Ikea-catalogus is gratis’, besluit Eghammer. ‘Als hij de ene dag nog niet in je brievenbus zit, refresh je bus dan de volgende ochtend nog eens. Of upload jezelf naar de Ikea-winkel.’

Nochtans is Ikea zelf niet vies van technologische snufjes. De catalagus bestaat in digitale vorm en de editie van vorig jaar werd opgesmukt met augmented reality-elementen.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content