ING wordt ‘de bank van Netlog’
ING België introduceert een virtuele munteenheid inde sociale netwerksite Netlog. Via die credits kunnen gebruikers betalen voor extra’s.
ING België introduceert een virtuele munteenheid inde sociale netwerksite Netlog. Via die credits kunnen gebruikers betalen voor extra’s.
Het mag dan wel een virtuele munteenheid genoemd worden: er schuilt wel écht geld achter de credits in Netlog. Gebruikers van Netlog kunnen credits verdienen via aanbiedingen van partners maar ook echt aankopen via sms, telefoon of kredietkaart. Via die credits kunnen Netloggers toepassingen, games of allerlei leuke extra’s aanlopen.
Credits kunnen voortaan verdiend en rechtstreeks aangekocht worden via ING. Voor Netlog een creatieve manier om adverteerders beter te integreren; voor ING een stap in haar marketingstrategie om jong volwassenen aan te trekken. Wie via Netlog een online zichtrekening van ING opent, krijgt bijvoorbeeld 750 Netlog-credits maar het is ook mogelijk om online credits aan te kopen via ING. Overigens opent nu al 4 op de 10 jong volwassenen zijn eerste ING rekening online.
Op termijn wil ING de integratie met Netlog verder uitbouwen tot een compleet jongerenplatform. In het persbericht beweert ING de “enige bank en verzekeraar te zijn die de opening of aankoop van een financieel product of verzekeringsproduct mag verbinden aan het uitdelen van credits.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier