‘IPG grootste contactcenterbedrijf in België’

© Think Stock

Door de overname van SNT Belgium door IPG International, de moedermaatschappij van de IPG-groep, wordt het bedrijf naar eigen zeggen het grootste ‘contactcenterbedrijf’ in België.

Dinsdag werd volgens de vakbonden op een bijzondere ondernemingsraad aangekondigd dat IPG SNT Belgium van SNT in Nederland overneemt.

In een persbericht bevestigt IPG International dat SNT de intentie heeft om zich voornamelijk op Nederland te richten. IPG International krijgt er door de overname zowat 950 werknemers bij, wat de sociale balans op circa 2.500 werknemers brengt.

“Het ligt in de ambitie van IPG International om haar activiteiten verder uit te bouwen, zowel in België als in het buitenland,” verduidelijkt het bedrijf zijn strategie. “De eerste stappen voor de internationale uitbouw werden gezet met de oprichting in 2012 van IPG Maroc in rabat en IPG BV in Breda,” luidt het verder in een mededeling.

Het bedrijf spreekt door technologische evoluties ook niet over ‘callcenter’, maar ‘contactcenter’: “Contacten werden voorheen voornamelijk via de telefoon gelegd. Nu verlopen deze ook via andere kanalen, zoals socialemediakanalen.”

IPG International bestaat sinds 1999 en heeft haar hoofdzetel in Brussel en vestigingen in Leuven, Hasselt en Gent. Het is in handen van de Koramic Investment Group uit Kortrijk. Onder meer Belgacom, Telenet, Infrax en Het Laatste Nieuws zijn klant bij IPG. (Belga/BO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content