Is virtual reality écht ‘the next big thing’?
Virtual reality wordt door fabrikanten in de markt gezet als de volgende grote innovatie. Maar zit de consument wel op zo’n bril te wachten?
Vorige week kondigde Sony de Playstation VR aan, de virtual reality-bril van het bedrijf die het op moet nemen tegen Facebook’s Oculus Rift en HTC’s Vive. De bril – eerder bekend als Project Morpheus – is gemaakt voor de Playstation 4 en gaat in oktober in de verkoop.
Het is na de Rift en Vive de derde grote aankondiging van een VR-bril voor consumenten. Maar volgens een studie van Horizon Media zit die consument daar helemaal niet op te wachten.
Uit de resultaten blijkt dat 36 procent van de consumenten in de Verenigde Staten graag een VR-bril wil. Ondanks dit redelijke cijfer wil niet meer dan een kwart van de respondenten daar meer dan 250 dollar aan uitgeven. Dit terwijl de Playstation VR 399 dollar zal kosten, waarmee hij verreweg de goedkoopste high-end bril is. De Rift kost 599 dollar en voor de Vive moet er zelfs 799 dollar neergeteld worden.
Het is dus twijfelachtig of een groot deel van de consument zijn portemonnee wil trekken voor de futuristische brillen – behalve wellicht de hardcore gamers.
(WK)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier