IT-problemen zorgen voor trage wisselstukken bij BMW

Pieterjan Van Leemputten

BMW-garages moeten al enkele maanden bijzonder lang wachten op wisselstukken. De oorzaak ligt bij de nieuwe software van het logistiek systeem.

BMW-garages moeten al enkele maanden bijzonder lang wachten op wisselstukken. De oorzaak ligt bij de nieuwe software van het logistiek systeem.

Volgens De Tijd zitten door de problemen tientallen wagens vast bij hun hersteller omdat hun wisselstuk niet beschikbaar is. Begin juni doken de eerste problemen op, midden juni was er al een achterstand van 200.000 onderdelen.

De oorzaak ligt bij het logistieke systeem ATLAS (Advanced PartsLogistics in After Sales) dat nieuwe software krijgt, zegt Bmw aan De Tijd. Dit zou de grootste software-aanpassing in twintig jaar zijn voor het bedrijf, maar de implementatie is niet zo vlot verlopen als verwacht.

Vanuit België kan men weinig doen. Zo zijn er in ons land geen IT-bedrijven betrokken bij die implementatie. “Wij maken wel gebruik van dat systeem, maar alle implementatie daarvan gebeurt volledig in Munchen”, vertelt woordvoerder Koen Dejaeger van BMW aan onze redactie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content