Jonas Geirnaert neemt telecomoperatoren in de maling

© Vier
Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Onze operatoren worden wettelijk verplicht het telefoon- en internetverkeer van hun klanten op te slagen in een databank. Kunnen de providers afzonderlijke gesprekken op vraag van de klant toch uit deze databank wissen? Tv-maker Jonas Geirnaert zocht het uit.

Het gerecht verplicht de telecomoperatoren in ons land om het telefoon- en internetverkeer van hun klanten gedurende twaalf maanden bij te houden en op te slagen in een databank. Maar kunnen de providers, op vraag van de klant, persoonlijke gesprekken of e-mails verwijderen? Tv-maker en komiek Jonas Geirnaert zocht het uit in het programma ‘De Ideale Wereld’ op Vier.
Geirnaert belde de Belgische operatoren op en verzocht hen een telefoongesprek te wissen waarin hij “iets lelijks” heeft gezegd over zijn vriendin.

De reacties bij de klantendiensten van de verschillende providers waren uiteenlopend. Bekijk het filmpje hier.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content