Kaap van 100.000 Mobile Vikings gerond
Mobile Vikings heeft vanmorgen de kaap van 100.000 klanten gerond. Dat is vooral goed nieuws voor de Vikings zelf, want voortaan mogen ze elke dag een uur gratis naar elkaar bellen, en dit een jaar lang.
Mobile Vikings heeft vanmorgen de kaap van 100.000 klanten gerond. Dat is vooral goed nieuws voor de Vikings zelf, want voortaan mogen ze elke dag een uur gratis naar elkaar bellen, en dit een jaar lang.
De Hasseltse operator Mobile Vikings wint gemiddeld 150 abonnees per dag, of bijna het dubbele van Telenet. Studenten zijn de beste klanten, en maar liefst 70 procent van de nieuwkomers zijn doorverwijzingen. Dat vertelde ceo Frank Bekkers onlangs nog aan onze collega’s van Trends.
Bij de recente lancering van zijn nieuwe ‘beesten’-formules vertelde Mobistar-CEO Jean-Marc Harion wat de hedendaagse gsm-gebruiker verwacht: goedkope en duidelijke formules, opzegbaarheid zonder problemen, gelijkheid voor alle klanten en beloningen voor loyauteit. Dat had Mobile Vikings allemaal al van bij de start.
De instap- en uitstapdrempels zijn laag. Je vertrekt wanneer je wil. De drie belformules zijn te vatten in twee cijfers: een cijfer voor het herlaadbedrag en een cijfer voor de belprijs per minuut, that’s it. Een uitgekiende en spotgoedkope ‘community-gedreven’ marketingstrategie doet de rest. Intussen zijn ze dus met 100.000, het doel voor België is 200.000.
“We zijn blij dat we de kaap van 100.000 nu al hebben gehaald”, vertelt Chief Viking Hans Similon. “Met de gratis belbundel kunnen we onze Vikings belonen voor hun trouw, en voor het aanbrengen van leden. Het is normaal dat Vikings hiervoor iets in de plaats krijgen.”
Mobile Vikings is een MVNO op het netwerk van Base (KPN). Het bedrijfje ging van start in 2009, en kwam traag op kruissnelheid. Sinds 2011 begon het echter te lopen als een trein voor de Hasselaars. In september klokte Mobile Vikings immers nog af op 50.000 gebruikers.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier