‘King Kong’-tegenhanger van Belgacom krijgt verlengstuk
“Als de nieuwe mobiele abonnementen van Telenet succesvol blijken, zal Belgacom met een gepast antwoord komen”, vertelde evp Dominique Leroy van Belgacom’s Consumer Business Unit tijdens de presentatie van de kwartaalresultaten van de groep. In tussentijd wordt het eigen ‘Generation Connect’-aanbod alvast uitgebreid.
“Als de nieuwe mobiele abonnementen van Telenet succesvol blijken, zal Belgacom met een gepast antwoord komen”, vertelde evp Dominique Leroy van Belgacom’s Consumer Business Unit tijdens de presentatie van de kwartaalresultaten van de groep. In tussentijd wordt het eigen ‘Generation Connect’-aanbod alvast uitgebreid.
Hoewel Telenet naar eigen zeggen de markt door elkaar geschud heeft met de lancering van zijn nieuwe mobiele abonnementsformules ‘King’ en ‘Kong’, kwam Belgacom maanden geleden al met een gelijkaardige formule, zij het dan wel prepaid, à la Mobile Vikings dus.
Met ‘Generation Connect’ krijgen smartphonegebruikers per herlaadbeurt van 20 euro 2GB data, 2.000 sms’jes en tot 80 belminuten. Toegegeven, wat sms en telefonie betreft minder interessant dan ‘King’ bij Telenet (20 euro per maand voor 150 belminuten, 10.000 sms’jes en 500MB data), maar wat data betreft toch héél wat voordeliger.
Hoewel Generation Connect in eerste instantie voorbehouden was voor 5.000 verstokte internauten is de formule intussen opengesteld voor nog eens 5.000 extra gegadigden, en dat zou slechts het begin zijn.
“Dit is geen reactie op King Kong”, zegt Dominique Leroy, “want Generation Connect is tien dagen geleden al terug opengesteld voor nieuwe klanten. We boren met dat aanbod voorlopig de nichemarkt aan van de jongeren die de ganse dag op het internet vertoeven met hun mobieltje, en de interesse groeit.”
De executive vice president van Belgacom’s Consumer Business Unit geeft wel toe dat de concurrentie scherper wordt nu Telenet met zijn nieuwe abonnementsformules de markt betreedt. “Als de strijd verhevigt, moeten we met een passend antwoord komen, dat spreekt. Al hebben we voorlopig toch heel wat troeven in handen waarmee we het aanbod van onze concurrenten kunnen counteren.”
“Naast Generation Connect kunnen we bogen op een beter netwerk dan dat van Telenet (dat gebruik maakt van het Mobistar-netwerk, nvdr.), en hebben wij een ruimer keuzespectrum. Geef toe, twee formules voor mobiel is al bij al erg beperkt. Belgacom heeft een gesegmenteerd aanbod dat tegemoet komt aan de behoeften van àlle gebruikers.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier