“KPN kiest niet altijd voor Getronics”
Dat ict-dienstverlener Getronics een volle dochter is van KPN is, betekent niet dat de telecomreus al zijn ict-projecten er aan uitbesteedt. Logica won recent een grote helpdeskdeal bij KPN in Nederland.
Dat ict-dienstverlener Getronics een volle dochter is van KPN is, betekent niet dat de telecomreus al zijn ict-projecten er aan uitbesteedt. Logica won recent een grote helpdeskdeal bij KPN in Nederland.
Recent raakte bekend dat Logica tot 2016 de interne helpdesk van KPN gaat verzorgen, goed voor 21,6 miljoen euro over 7 jaar. 40 KPN’ers stappen over naar Logica. Dat toont aan dat het telecombedrijf zeker niet al zijn ict-opdrachten neerlegt bij dochteronderneming Getronics, zo vertelt een woordvoerder van KPN aan Computable. De deal slaat overigens niet op KPN België.
“Getronics regelt voor ons wel het werkplekbeheer, maar bij Logica hebben we bijvoorbeeld ook al de applicatieservices ondergebracht”, licht de woordvoerder toe. “Het is zeker niet de bedoeling dat KPN vanaf nu alle ict aan Getronics uitbesteedt.” Logica verzorgt sinds de zomer van 2008 het applicatiebeheer en het HR shared service center van KPN. En nu dus ook de interne helpdesk.
Tot dusver had het telecombedrijf de helpdesk in eigen beheer. De eerstelijnshelpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim 700 ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet. Een deel van de dienstverlening regelt Logica vanuit zijn Indiase vestiging.
In samenwerking met Computable
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier