Lekker, die Mobile en Mobility’s
Hoe kan een marketingafdeling nog een journalist imponeren? Geen eenvoudige opgave! Bij Orange doet men het met chocolade: geen slecht idee, als ik even voor mezelf mag spreken.
Hoe kan een marketingafdeling nog een journalist imponeren? Geen eenvoudige opgave! Bij Orange doet men het met chocolade: geen slecht idee, als ik even voor mezelf mag spreken.
Al van toen ik de vergaderzaal binnenglipte, viel het doosje met -oranje- M&M’s mij op. “Jaja, oranje”, zei de marketingman alsof hij mijn gedachten kon lezen. “En dat is een kleur die niet in de traditionele zakjes M&M’s zit hoor”, vervolgde hij apetrots.”Aha, het zijn echte M&M’s”, repliceerde ik. “Natuurlijk!”, kaatste hij de bal sneller terug dan zo’n chocoladesnoepje in je mond smelt.
“Kijk, we hebben er ‘Orange Labs’ op laten drukken”, vervolgde hij met omhooggekrulde mondhoeken. Maar nog was het marketingverhaaltje niet af. De kers op de taart – om in de snoepsfeer te blijven – moest nog komen.”We hebben speciaal voor M&M’s gekozen omdat zij nog het best onze boodschap uitdragen: Mobile en Mobility, weet je wel!”. De mond van de man sperde zich nu helemaal open waarna een gezapige bulderlach door de zaal ging.
Maar kijk, wat ik dus zeggen wou: marketing werkt! De ‘brand awareness’ fors de hoogte in, de toon gezet voor de rest van het gesprek én die Mobile & Mobility’s waren nog lekker ook.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier