Lenovo lanceert volgend jaar consumentenpc’s

Sinds het in 2005 de pc-activiteiten van IBM overnam, bracht Lenovo uitsluitend producten voor de bedrijfswereld op de markt. Maar in 2008 zou de Chinese constructeur in België uitpakken met pc’s voor het grote publiek.

Sinds het in 2005 de pc-activiteiten van IBM overnam, bracht Lenovo uitsluitend producten voor de bedrijfswereld op de markt. Maar in 2008 zou de Chinese constructeur in België uitpakken met pc’s voor het grote publiek.

Lenovo heeft er nooit een geheim van gemaakt dat het zich ook op de markt van de thuispc wilde wagen. In de loop van 2008 gebeurt dat in onze contreien met een heel gamma desktops en laptops voor de thuisgebruiker. In Frankrijk is de lancering al voorzien in eerste kwartaal, hoe dan ook voor de start van de Olympische Spelen in Peking waar Lenovo technologiepartner is. Voor België werd nog geen precieze datum vastgelegd, bevestigt Anne Chauraud, communicatieverantwoordelijke Lenovo Europa.

Het Chinese bedrijf rekent op 10 procent marktaandeel in het home-segment en wil dat halen met een vernieuwend design en milieuvriendelijke producten (die beantwoorden aan de Energy Star normen) die kunnen gebruik maken van de productinnovaties voor het bedrijfssegment zoals opstarten via digitale vingerafdruk, een restore- en hersteltoets, etc.Eind augustus liet Lenovo er ook geen twijfel over bestaan dat het belangstelling had voor Packard Bell (gespecialiseerd in publiekspc’s) ook nadat Acer op het strijdtoneel verscheen. Via de overname van Gateway hoopt die laatste immers op zijn beurt beslag te leggen op Packard Bell.

Volgens cijfers van IDC en uitgedrukt in verkochte eenheden zou Lenovo in het tweede kwartaal van 2007 wereldwijd al op de derde plaats staan inzake pc-verkopen, na HP (19,3%) en Dell (16,1%) maar voor Acer (7,2%) en Toshiba (4,1%).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content