Lenovo splitst bedrijf in zakelijke en consumententak

De Chinese computerfabrikant Lenovo zal zich opsplitsen in twee bedrijfseenheden: de Lenovo Business Group en de Think Business Group.

De Chinese computerfabrikant Lenovo zal zich opsplitsen in twee bedrijfseenheden: de Lenovo Business Group en de Think Business Group.

De splitsing van Lenovo in twee aparte eenheden zal vanaf 1 april 2013 in voege treden. De fabrikant brengt de desktop-, laptop-, tablet- en smartphoneproducten voor consumenten onder in de Lenovo Business Group. De ThinkPad productlijn zal ondergebracht worden in de Think Business Group die zich zal richten op zakelijke klanten en de high-end markt.

De herstructurering moet het bedrijf beter voorbereiden op de toekomst, aldus CEO Yang Yuanqing in de interne e-mail met de aankondiging. Vicepresident Liu Jun gaat de Lenovo Business Group leiden, terwijl vicepresident Peter Hortensius aan het hoofd komt van de nieuwe Think Business Group.

Lenovo nam in 2005 de pc-afdeling van IBM over. In 2011 kocht het Chinese bedrijf de Duitse pc- en elektronicamaker Medion.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content