Lily 3.0 van NGData analyseert afzonderlijke klanten in real time

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Lily 3.0, de nieuwe versie van de big data-oplossing van NGData, introduceert een tool die het ‘winkeldna’ van consumenten in beeld kan brengen. “Het resultaat is een veel efficiëntere targeting”, zegt ceo Luc Burgelman.

Lily 3.0, de nieuwe versie van de big data-oplossing van NGData, introduceert een tool die het ‘winkeldna’ van consumenten in beeld kan brengen. “Het resultaat is een veel efficiëntere targeting”, zegt ceo Luc Burgelman.

NGData heeft met Lily 3.0 een softwaretool gebouwd waarmee bedrijven het gedrag van hun klanten op een erg gedetailleerde manier in kaart kunnen brengen. Luc Burgelman van NGData maakt zich zelfs sterk dat zijn platform bedrijven als Groupon tot vijf keer performanter kan maken.

“Op basis van interacties maakt Lily 3.0 gedetailleerde dna-profielen van consumenten”, klinkt het. Die charts leveren erg bruikbare inzichten op.” Lily is een aanvulling op de traditionele oplossingen voor datawarehousing en BI die met batchgegevens werken.

Burgelman oppert dat bedrijven dankzij Lily de overstap kunnen maken van statische en op segmenten gebaseerde marketing naar meer dynamische modellen, waarbij afzonderlijk gedefinieerde klanten in real time getraceerd kunnen worden, en als doelgroep kunnen worden ingezet.

Lily 3.0 verbindt daarvoor alle gegevensbronnen binnen een bedrijf met elkaar. “Zo kunnen organisaties de customer lifetime value, de trouw en de neiging tot verloop van klanten beter opvolgen”, aldus nog de ceo, “en daardoor kunnen gebruikers feitelijk gedrag voorspellen én gepersonaliseerde aanbiedingen en belevingen maken voor hun klanten.”

“Bedrijven verzamelen massaal veel gegevens uit hun interacties met klanten, via sociale media, internet, mobiele toepassingen, crm-systemen en kanaalcampagnes, maar in de meeste gevallen worden er slechts kleine deeltjes van die gegevens gebruikt voor relevante marketingacties.”

“Lily 3.0 maakt alvast komaf met manuele integratieprocessen, door alle klantgegevensbronnen automatisch met elkaar te verbinden. Ruwe gegevens kunnen zo verwerkt worden tot waardevolle en bruikbare informatie.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content