Limburgse integrator BKM koopt Attention

De Limburgse integrator BKM koopt Attention uit Hasselt, gespecialiseerd in Micosoft-opleidingen. BKM wil nog een aantal bedrijven overnemen om zijn kennis op het vlak van software-applicaties te versterken.

De Limburgse integrator BKM koopt Attention uit Hasselt, gespecialiseerd in Micosoft-opleidingen. BKM wil nog een aantal bedrijven overnemen om zijn kennis op het vlak van software-applicaties te versterken.

Attention is een klein bedrijfje, tien jaar oud, dat zes medewerkers telt en een omzet van 1,2 miljoen draait. Aanvankelijk ging het van start als Ecotec en legde zich toe op it-opleidingen, grotendeels Microsoft-gericht. Attention is sinds begin deze maand geïntegreerd in BKM dat eveneens in Hasselt gevestigd is.

BKM is in ’94 opgericht en werd in 2001 fors uitgebreid na de overname van 2000 klanten van Matra (nu Aastra). De Limburgse integrator richt zich vooral op de kmo-sector met telefonie-oplossingen, ook van Avaya en is tevens verdeler van Proximus. Het telt 66 medewerkers en heeft vestigingen in Hasselt, Gent, Antwerpen en Luik. Sinds enige tijd richt het zich ook op it-oplossingen zoals unified communications van Microsoft.

“IT staat vandaag al voor 50 procent van onze 10 miljoen euro omzet,” vertelt commercieel directeur Kurt Simons. Dit jaar wordt op 11 miljoen gemikt, onafhankelijk van de overname. BKM wil trouwens nog een aantal bedrijfjes overnemen, vooral op het vlak van softwaretoepassingen. “Wij zijn vandaag vooral sterk in hardware-oplossingen, maar missen nog software-expertise,” aldus Simons. BKM telt 10.000 klanten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content