Loyaltek lanceert betaalkaart op maat
Loyaltek, het Brusselse technologiebedrijfje dat onder meer getrouwheidskaarten en betaalterminals maakt, lanceert met ‘Kadoz’ een betaalkaart op maat. “In een eerste fase zullen we Kadoz in de markt zetten als vooraf betaalde cadeaukaart”, zegt oprichter Robert Masse van Loyaltek. “Momenteel zijn er twee mogelijkheden: kaarten op basis van een thema (‘zen’, ‘food’ en ‘gift’), en geografisch bepaalde kaarten, voor handelaars in een stadskern, of in een shoppingcenter.”
Loyaltek, het Brusselse technologiebedrijfje dat onder meer getrouwheidskaarten en betaalterminals maakt, lanceert met ‘Kadoz’ een betaalkaart op maat. “Een cadeau krijgen waarmee je in veertig winkels terecht kan, maakt altijd gelukkig.”
Cadeaubons uit de Fnac of de Standaard Boekhandel kennen we allemaal. In dergelijke zaken kunnen de meesten onder ons ook gemakkelijk hun gading vinden. Maar als je een vooraf betaalde cadeaubon uit een klein winkeltje krijgt, is de kans reëel dat je niet meteen iets vindt naar je smaak.
Enter ‘Kadoz’, een betaalkaart à la Bancontact waarmee je bij een hele hoop partnerwinkeliers kan afrekenen. “In een eerste fase zullen we Kadoz in de markt zetten als vooraf betaalde cadeaukaart”, zegt oprichter Robert Masse van Loyaltek. “Momenteel zijn er twee mogelijkheden: kaarten op basis van een thema (‘zen’, ‘food’ en ‘gift’), en geografisch bepaalde kaarten, voor handelaars in een stadskern, of in een shoppingcenter.”
Kadoz-betaalkaarten kunnen besteld worden via het internet, of worden aangekocht bij winkeliers die meestappen in het verhaal. “Die handelaars hoeven zich nergens iets van aan te trekken”, gaat Masse verder, “want onze kaarten functioneren op eender welke betaalterminal. Er moeten geen extra’s geïnstalleerd worden.”
Uiteraard staat of valt een project als Kadoz met het aantal partners. “Het ziet er goed uit wat dat betreft”, oppert Masse. “We hebben intussen al een 50-tal Belgische shoppingcenters warm gekregen, en gisteren nog hebben we een overeenkomst met 32 apothekers uit het Brusselse afgerond. Bij hen kan je terecht als je een ‘zen’-bon cadeau hebt gekregen.”
Wat het verdienmodel betreft, wil Loyaltek werken met een vaste kost per transactie, zoals bij Bancontact en Mister Cash. “Uiteraard gaat het hier om kleine bedragen, maar hoe groter de volumes, hoe meer inkomsten we binnenhalen. Ook via extra diensten, zoals het reactiveren van een kaart via email, kunnen we geld verdienen.”
Betaalterminals Het drie jaar oude Loyaltek levert onder meer de getrouwheidskaarten voor Royal Canin en de terminals voor de PingPing-oplossing van Belgacom. “Bedoeling is om ons binnenkort te positioneren als volwaardige vierde speler op de markt van de betaalterminals, naast Atos Worldline, CCV en Hypercom”, klinkt het nog. “Ons bedrijf wordt binnenkort trouwens gecertifieerd om dat te kunnen doen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier