Mark Zuckerberg: “Mobiel potentieel van Facebook wordt onderschat”

Facebook draaide in het derde kwartaal een nettoverlies van 59 miljoen dollar, maar zag zijn omzet wel stijgen met 32 procent tot 1,26 miljard dollar. Met dank aan groeiende advertentie-inkomsten, ook op mobiel vlak. De netwerksite overtrof hiermee de verwachtingen van analisten.

De netwersite draaide in het derde kwartaal wel een nettoverlies van 59 miljoen dollar, maar zag zijn omzet stijgen met 32 procent tot 1,26 miljard dollar. Met dank aan groeiende advertentie-inkomsten, in bescheiden mate ook op mobiel vlak. De netwerksite overtrof hiermee de verwachtingen van analisten.

De advertentieomzet van Facebook steeg het voorbije kwartaal met 36 procent tot zo’n 1,1 miljard dollar. Mobiele advertenties maken 14 procent uit van deze totale advertentieomzet. Dat is weinig in vergelijking met de totale omzet van het bedrijf, maar tegelijk ook veel, wetende dat Facebook nog maar sinds maart dit jaar actief is op de mobiele advertentiemarkt, een markt die over het algemeen genomen nog in de kinderschoenen staat.

Vooraf baarden analisten zich zorgen over de positie van Facebook op de mobiele advertentiemarkt. “Ons mobiel potentieel wordt serieus onderschat”, counterde Mark Zuckerberg de Wall Street-analisten dinsdag. “Mobiele gebruikers spenderen meer tijd op Facebook dan desktopgebruikers. 70 procent van de mobiele surfers bezoekt Facebook dagelijks, bij desktopgebruikers ligt dit percentage op 20 procent. En het bereik van smartphones zal alleen nog maar toenemen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content