Massa’s klachten over Google-smartphone Nexus One
Google wordt overspoeld door klachten en vragen van kopers van de eigen smartphone Nexus One. De internetreus weet daar voorlopig niet goed mee om te gaan.
Google wordt overspoeld door klachten en vragen van kopers van de eigen smartphone Nexus One. De internetreus weet daar voorlopig niet goed mee om te gaan.
Er blijken erg veel klachten te zijn over problemen met de 3G-verbinding vanop de gloednieuwe Google-telefoon Nexus One. Dat melden verschillende Amerikaanse media. De vraag is echter: wie levert de ondersteuning? Niet de operator, T-Mobile, in dit geval, want Google zorgt zelf voor de verkoop van de Nexus One.
Daardoor verwijzen partners HTC, de fabrikant van het toestel, T-Mobile klagende klanten door naar Google. Maar die is ‘klantenservice’, zoals die vandaag de dag verwacht wordt, niet gewoon. Het bedrijf reageert ‘binnen de twee dagen’ op klachten, enkel via e-mail. De klanten zijn vervolgens verbolgen over het antwoord dat ze krijgen: ‘Probeer je toestel eens te herstarten.’
Google bevestigt aan verscheidene Amerikaanse media dat er hier en daar een probleem opduikt met de 3G-functie van het toestel. Op het Google supportforum stelt het bedrijf dat het “de kwestie onderzoekt en hoopt snel meer informatie te geven.”
Alsof het nog niet genoeg is, klagen trouwens ook de softwareontwikkelaars. Google heeft de softwareontwikkelaarskit (SDK) voor Android 2.1 nog niet vrijgegeven, terwijl de Nexus One al daarop draait. Voorlopig kunnen de ontwikkelaars dus hun applicaties niet updaten voor de Nexus One. Google zegt echter dat 2.1 in weinig verschilt van versie 2.0.1, die in december werd vrijgegeven. Het bedrijf vraagt daarom wat geduld.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier