Microsoft 365-diensten na enkele dagen alwéér onderuit

.
Pieterjan Van Leemputten

In woelige coronatijden zijn er nog zekerheden. Zoals het feit dat Microsoft 365, de abonnementsdienst met onder meer Office-apps, afgelopen nacht opnieuw problemen vertoonde.

De panne begon gisteravond iets voor 21 uur en trof Teams, Outlook, SharePoint Online, OneDrive for Business en Outlook.com. Afgaande op meldingen van Downdetector.com ondervonden ook Office 365, Skype en (in mindere mate) Xbox Live problemen.

Net zoals bij enkel vorige storingen ging het om een recente aanpassing die vervolgens werd teruggedraaid. Tegen middernacht was het probleem opgelost.

Tegelijk maakte Microsoft melding van een tweede issue. Hier ging het om een reeks toegangsproblemen in het Microsoft 365 Admin Center. Dat raakte rond 3 uur vannacht opgelost. Door het tijdstip hebben vermoedelijk niet al te veel Belgische gebruikers de problemen opgemerkt.

Dat een clouddienst eruit ligt kan gebeuren, maar bij Microsoft lijkt het de laatste twee weken een slechte gewoonte te worden. Eind september ging de dienst al eens de hele nacht onderuit. Amper enkele dagen later volgde een panne bij Outlook.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content