Microsoft reorganiseert online activiteiten

Softwarebedrijf Microsoft heeft zijn online-afdeling MSN volledig herschikt. De nieuwe structuur krijgt dientengevolge ook een nieuwe overkoepelende naam: Microsoft Online Services Group.

Als inleiding tot de naamswijziging wijst Microsoft op een hoop cijfers rond mediagebruik van consumenten. Bottomline blijkt daar het weinig verbazende: “internet wordt in toenemende mate belangrijk”. Daarnaast is er de conclusie dat internet almaar meer voor entertainment-doeleinden wordt gebruikt. Microsoft zag dat als aanleiding om zijn online activiteit, MSN, om te vormen tot de Microsoft Online Services Group. Onnodig te zeggen dat de concurrentiepositie ten opzichte van de Googles en Yahoos van deze wereld ook erg belangrijk is.De Microsoft Online Services Group bestaat uit drie grote takken: Windows Live Services, MSN Media Network en Microsoft Digital Advertising Solutions. Die eerste tak omvat een reeks internetdiensten en software voor de consument, alle beschikbaar op één Live-platform. In feite zijn het zowat alle online diensten die vroeger te vinden waren op msn.be. MSN Media Network kan zich dan voortaan toespitsen op het leveren van content, een nieuwsportaal als het ware. Momenteel lokt msn.be al 676.055 bezoekers per dag. Microsoft Digital Advertising Solutions wordt de solution provider voor online adverteerders.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content