MicroStrategy diversifieert klantenbestand
MicroStrategy profiteert van de lancering van versie 9 van zijn BI-platform om een breder klantenbestand aan te boren.
MicroStrategy profiteert van de lancering van versie 9 van zijn BI-platform om een breder klantenbestand aan te boren.
Naast grote, corporate klanten richt het zich nu ook op departementen en werkgroepen. Zij krijgen een snelle implementatie en ‘out of the box’-oplossingen aangeboden. Het concept ‘multi-source ROLAP’ bijvoorbeeld impliceert dat departementen “niet langer databasebeheerders of ETL-specialisten hoeven in te schakelen. BI-ontwerpers volstaan”, benadrukt Eddy Conjaerts, baas van MicroStrategy BeLux.
Het bedrijf zal voor deze nieuwe doelgroep een “bijzonder aantrekkelijk tariefstelsel” voorstellen en partners met een resellerprofiel kiezen. De eerste partner in België is DataMotive (Cronos Groep). Een tweede contract zal nog deze maand worden getekend en met twee andere mogelijke partners zijn gesprekken gaande.
Voor wat de grote bedrijven betreft zal MicroStrategy binnenkort een internationaal akkoord met Accenture bekendmaken. Volgens Eddy Conjaerts zijn de perspectieven voor 2009 positief, hoewel sommige klanten hun BI-projecten met een aantal maanden lijken te willen uitstellen. “Versie 9 biedt ons uitzicht op contracten op ondernemings- of departementsniveau. Ook het nieuwe ecosysteem zal een positieve invloed hebben.” MicroStrategy ziet de toekomst dus met vertrouwen tegemoet. Het bewijs: het filiaal is van plan zijn personeelsbestand (voornamelijk consultants) tegen eind dit jaar uit te breiden van 14 naar 20 mensen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier