Microstrategy gaat voor de looks
Tijdens zijn gebruikersconferentie in Las Vegas maakte business intelligence-leverancier Microstrategy bekend dat het werk gemaakt heeft van zijn gebruikersinterface in het algemeen en van de boordtabellen in het bijzonder.
Microstrategy maakte naam met een BI-platform voor middelgrote tot grote bedrijven (in ons land de Top 200) dat als bijzonder robuust en flexibel omschreven wordt en over verregaande doorgroeimogelijkheden beschikt. Het uitbrengen van versie 8.1 van Microstrategy gaat gepaard met een grondige renovatie van de gebruikersinterface.De meest opvallende inspanning betreft de ‘dynamic enterprise dashboards’, boordtabellen dus die naar verluidt veel mooier ogen (met name dank zij een nieuwe ‘graphic engine’ en ‘formatting tools’ die 3D-effecten bieden en meer uitgebreide lay-outmogelijkheden), dynamischer en interactiever zijn (meer informatie op één scherm via het gebruik van verschillende lagen, meer mogelijkheden tot gedetailleerde en precieze analytische gegevens en tot dynamische controles) en er uiteindelijk een stuk sexier uitzien (dank zij het gebruik van de Flash Adobe-technologie die uit het webwereldje komt).”In het verleden beschikten onze producten misschien niet over de ‘sex-appeal’ van die van de concurrenten, maar we hebben geluisterd naar de noden van onze gebruikers en het resultaat is er,” verklaarde voorzitter en ceo Michael Saylor ten aanzien van 1.200 prospects en klanten.Versie 8.1 zal vanaf maart beschikbaar zijn als ‘maintenance’ versie.Begin dit jaar opende het bedrijf een autonoom filiaal in België dat volgens vice-president Emea René Jepma, tegen eind 2007 tien à vijftien mensen in dienst zou moeten hebben.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier