Mobiele operatoren kampen met technische problemen
Proximus en Mobistar kampten gisteren met technische problemen. De oorzaken lopen uiteen.
Proximus en Mobistar kampten gisteren met technische problemen. De oorzaken lopen uiteen.
Het ging niet om een nationale storing, maar wel op kortstondige problemen op bepaalde plaatsen.
Bij Mobistar werkte het netwerk gisterennamiddag niet op een driehonderdtal sites. “Een van de oorzaken was de stroompanne in een deel van Brussel en daarbuiten” zegt woordvoerster Patti Verdoodt. Wel benadrukt het bedrijf dat het probleem snel werd opgelost.
Ook Proximus kampte gisteren met korte pannes op het mobiele netwerk die rond 19 uur waren opgelost. Hier lag het probleem echter niet aan de stroompanne maar aan andere technische problemen. Klanten raakten niet op het 3G-netwerk, maar door opnieuw te proberen was het probleem vaak al verholpen, zegt de operator. Het belverkeer kwam niet in het gedrang.
U kunt inderdaad problemen hebben ondervonden met uw mobiel internet. Ondertussen lossen we dit op. Aarzel niet om uw gsm te herstarten.
— Proximus (@proximus) November 13, 2013
Ons mobiel internet netwerk is nu terug volledig operationeel. Onze excuses voor het ongemak. Meer details morgen.
— Proximus (@proximus) November 13, 2013
Bij Base zouden zich geen noemenswaardige problemen hebben voorgedaan.
Update 9.40 uur:
Bij Base waren gisteren tussen 15.45 uur en 16.30 uur ook problemen met het mobiele netwerk door de stroomstoring. Zendmasten konden daarbij terugvallen op reservevoeding, maar dat veroorzaakte gedurende korte tijd problemen op het mobiele netwerken. Snow-klanten hadden geen problemen, wel waren er bij klanten met een vaste lijn enkele kleine problemen. Een tiental vaste lijnen, vooral in Dilbeek, zouden nu nog problemen hebben maar dat wordt volgens Base nog voor de middag opgelost.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier