Mobistar: “Dood aan de vaste lijn”

In de marge van het Mobile World Congress in Barcelona liet Benoit Scheen, ceo van Mobistar, straffe woorden optekenen: “we zijn vastberaden de vaste lijn te doden”. Vooral een opfrissing van het AtHome product moet daar voor zorgen.

In de marge van het Mobile World Congress in Barcelona liet Benoit Scheen, ceo van Mobistar, straffe woorden optekenen: “we zijn vastberaden de vaste lijn te doden”. Vooral een opfrissing van het AtHome product moet daar voor zorgen.

Uitgerekend een jaar geleden kondigde Mobistar AtHome aan: een product waarbij de gebruikers voor een vast bedrag (10 euro/maand) “ongelimiteerd” (oftewel 40 u/maand) kunnen bellen naar alle vaste lijnen. Ondertussen telt AtHome al meer dan 65.000 klanten. Met een herwerking van het product – gepland voor volgende week maandag – wil Mobistar concurrent Belgacom pijn doen. “De launch gaat gepaard met een agressieve, omvangrijke reclamecampagne”, aldus Scheen.

Nog volgens Scheen zal Mobistar zich het komende jaar meer onderscheiden van zijn concurrenten door uitdrukkelijk voor een ‘mobile centric’ strategie te kiezen: “In een landschap waarin thuiswerken alsmaar belangrijker wordt, en meer en meer mensen geen behoefte meer hebben aan een vaste lijn, zit de grote groei in de mobiele en niet in de vaste markt. We zijn vastberaden de vaste lijn te doden.” Al verduidelijkt Scheen wel dat de adsl-producten niét verlieslatend zijn: “Integendeel zelfs, adsl blijft bij ons zelfs groeien met name dankzij wholesale partners zoals Euphony.” Verder ziet Mobistar ook grote kansen weggelegd in de ‘machine to machine’ markt. “Die laat jaarlijks een groei optekenen tussen de 30 à 35 procent”, aldus Scheen. Mede om die markt verder te bedienen, wil Scheen de samenwerking met integratoren verder intensifiëren en een heus ecosysteem creëren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content