Mobistar geeft oude abonnees upgrade

Pieterjan Van Leemputten

Zo’n 350.000 klanten van Mobistar krijgen een nieuw abonnement. Mobistar belooft hen betere voorwaarden.

De operator wil twee acties ondernemen. Enerzijds worden een pak heel oude abonnementen binnen enkele maanden niet langer ondersteund. Klanten die hier nog gebruik van maken worden overgezet naar Dolfijn, Kangoeroe of Panter, een van de dieren-abonnementen die het bedrijf sinds een jaar hanteert. Daarnaast krijgen ook klanten van de licht verouderde abonnementen een aanbod om te upgraden.

“Het gaat echt om de oudste tariefplannen die binnenkort verdwijnen uit onze systemen” zegt woordvoerder Mathieu Van Overstraeten. Voor de meer recente tariefplannen zoals My10, My 15, My25 enz… krijgen klanten een gelijkaardig aanbod maar indien gewenst mogen zij nog steeds hun oude tarief behouden. Daarbij worden de gebruiksvoorwaarden wel vervangen door de nieuwe.

De hele operatie is daarom vooral een vereenvoudiging voor de operator. Zo moet de IT-afdeling de oude aanbiedingen niet langer ondersteunen en moeten verkoopsmensen en de klantendienst niet langer worden opgeleid voor die oudere abonnementen.

In totaal gaat het om zo’n 350.000 klanten die Mobistar, deels verplicht, deels optioneel, wil omtoveren tot Kangoeroe, Dolfijn of Panter. In alle gevallen belooft het bedrijf betere voorwaarden en een verhoging van het aantal belminuten, sms’jes en dataverkeer.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content