Mobistar kent degelijk jaarbegin
Mobistar heeft in het eerste kwartaal 309,3 miljoen euro omzet (+2,3 pct jaar-op-jaar) geboekt en de onderliggende ebitda steeg met 4,1 procent tot 72,7 miljoen euro. Daarmee doet het telecombedrijf iets beter dan verwacht, zo blijkt uit de vrijdag gepubliceerde kwartaalcijfers.
Mobistar staat voor spannende maanden, want in maart lanceerde het bedrijf zijn nieuwe aanbod voor digitale televisie en vast internet. De Mobistar-top wil nog geen verkoopcijfers kwijt, maar volgens CEO Jean-Marc Harion zijn de eerste resultaten “veelbelovend” en is er grote klantentevredenheid.
De uitrol verloopt geleidelijk. Inmiddels kunnen 2,1 miljoen huishoudens al intekenen, maar uiteindelijk zullen dat er 4,8 miljoen zijn. Harion wees erop dat de commerciële inspanningen in de komende maanden zullen worden opgevoerd.
Nu voert Mobistar immers nog niet zoveel promotie voor het nieuwe aanbod, omdat het bedrijf zijn merknaam volgende maand verandert. Mobistar wordt op 9 mei Orange, zoals ook het Franse moederbedrijf heet. Onder die merknaam wil het bedrijf ook meer aandacht besteden aan het segment van soho-klanten (kleine bedrijven).
Belangrijk is ook de nieuwe roamingregulering. Op Europees niveau is beslist om de zogenaamde roamingtarieven voor gsm-gebruik in een andere EU-lidstaat te laten uitdoven. In België verwacht Mobistar dat de regelgeving dit jaar een maximale bruto negatieve impact zal hebben van 24,5 miljoen euro. (Belga/WK)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier