Motorola met Symbol naar bedrijfssegment

Met de overname van Symbol Technologies wil Motorola vooral sterker scoren in het bedrijfssegment waar het totnogtoe niet echt succesvol was. Symbol opent de deur naar de retail-, transport- en gezondheidssector.

Motorola betaalt omgerekend 3,1 miljard euro voor Symbol dat gespecialiseerd is in draadloze barcode en rfid-oplossingen. De overname zou tegen eind dit jaar rond moeten zijn en biedt Motorola een directe lijn in het bedrijfssegment. Ondanks belangrijke contracten met pakjesdiensten zoals UPS en Fedex kon Motorola immers bij ondernemingen nog geen echte potten breken. Symbol heeft installaties bij wereldwijd ruim 45.000 bedrijven waaronder Coca Cola. In België, waar Zetes een belangrijke verdeler is, wordt Symbol onder andere gehanteerd bij Katoennatie, Glaverbel, GlaxoSmithKline en warenhuizen zoals Colruyt, Makro, Cora en Delhaize.Symbol is tevens één van de leiders in rfid-technologie maar die markt staat nog in zijn kinderschoenen. Het wordt uitkijken hoe de oplossingen van Symbol geïntegeerd kan worden met de draadloze breedbandoplossingen van Motorola. Voor bedrijven die Symbol reeds in huis hebben lijkt de overname een financiële stabiliteit te bieden. Symbol ging de jongste jaren door een aantal financiële schandalen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content