“Natuurlijk zal Voo goedkoper zijn dan Belgacom”

Voo, het gemeenschappelijke merk voor Triple Play-diensten van Ale-Teledis en Brutélé, wordt – zoals we eerder aankondigden – gelanceerd in september. De integratie is, behalve voor de marketing machine (Voo als sponsor van Standard en Sporting Charleroi?), ook een uitdaging voor de it.

Er was aanvankelijk sprake van juni, maar het is uiteindelijk september geworden. Die maand zullen Ale-Teledis en Brutélé reclame maken voor bun gemeenschappelijke merk Voo bij hun 613.000 abonnees. De inwoners van de streek rond Luik, van een groot deel van Henegouwen, van een deel van Brussel en van Waals-Brabant (Waver) zullen kunnen intekenen op Triple Play en ontvangen dan slechts één factuur (voor telefonie, digitale televisie en internet) van hun kabeldistributeur. De twee kabelaars stellen dat zeker de zomer nodig hebben om hun tarieven en hun verkoopsvoorwaarden op elkaar af te stellen en hun klanten correct te informeren. In september zou Voo een grote slag kunnen slaan voor wat betreft zichtbaarheid, met de naam op de nieuwe truitjes van Standard en Sporting Carleroi. Daarvoor zijn de gesprekken lopende. Ale-Teledis is al sponsor van Standard en Brutélé van Charleroi.Wat de technische kant betreft, bevestigen beide kabelaars dat digitale televisie al in april bij bepaalde zal uitgetest worden. Telefonie zal volgens hen klaar zijn in juni. Ale-Teledis heeft een lengte voorsprong op vlak van digitale televisie, terwijl Brutélé meer expertise heeft in voice-over-IP (ze hebben al een project operationeel in de ziekenhuizen van Charleroi). Voor het overige raakten weinig details bekend van het toekomstige aanbod van Voo. De tarieven blijven vertrouwelijk, maar de kabelbedrijven bevestigen in elk geval dat “de globale factuur natuurlijk goedkoper zal zijn dan die van Belgacom.”Achter de schermen blijkt het wel een stevige uitdaging te zijn om de it-processen (voor de bestellingen, de facturatie, …) te integreren, zodat een klantenservice kan geleverd worden die die naam ook waardig is. Want voor Jean-Michel Ardant, algemeen directeur van Brutélé is het duidelijk, voortaan moeten ze werken voor “klanten” en niet meer voor “abonnees”. Hij vertelt ons dat de it van Voo zal gecentraliseerd worden op SAP (al gebruikt door Brutélé, na echter wel een paar valse starts), in het bijzonder de CRM-modules.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content