Nederlandse Spar-winkels rekenen op Belgische software
Ongeveer 450 Spar-supermarkten in Nederland doen voortaan beroep op kassa- en back-office-software van het Belgische Centric.
Centric heeft er alweer een belangrijke retailklant bij, nu de Nederlandse Spar-keten beroep doet op soft- en hardwareoplossingen van het bedrijf in Oostkamp. Een bedrag wordt niet op de deal geplakt, maar het gaat in ieder geval om een groot meerjarencontract. Ongeveer 450 Spar-supermarkten (inclusief een deel van de Attent-winkels) in Nederland gaan gebruik maken van nieuwe soft- en hardware die door Centric geïnstalleerd wordt. Het contract omvat eveneens de nodige services en ondersteuning.
Spar koos voor de StoreWorld-oplossing waarbij alle backofficeonderdelen gecentraliseerd worden. Alle verkoopskanalen – dus zowel de kassa’s in de winkels als de webshop – worden door hetzelfde systeem gevoed.
Daarnaast werkt Centric ook verder aan SparNet: een communicatie- en samenwerkingsplatform tussen het hoofdkantoor en de winkels. Die IntraStore-oplossing zal Microsoft SharePoint als motor gebruiken.
Volgens Luc Lammens, ceo België en Frankrijk, investeerde Centric de voorbije drie jaar “ettelijke miljoenen euro’s” in de retailoplossingen waarvan Spar nu gebruik gaat maken.
De deal omvat voor alle duidelijkheid niét de Belgische winkels. Sinds 2003 is de Colruyt Group licentiehouder van de Spar-formule in België.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier