Netlog en Twoo in Franse handen

Het Franse onlinedatingbedrijf Meetic koopt Massive Media, het Gentse bedrijf waartoe de sociale netwerksite Netlog en datingsite Twoo behoren. Meetic betaalt 18,9 miljoen euro. Dat schrijft De Tijd.

Het Franse onlinedatingbedrijf Meetic koopt Massive Media, het Gentse bedrijf waartoe de sociale netwerksite Netlog en datingsite Twoo behoren. Meetic betaalt 18,9 miljoen euro. Dat schrijft De Tijd.

Massive Media is het geesteskind van internetondernemers Lorenz Bogaert en Toon Coppens. Zij kenden met hun sociale netwerksite Netlog heel wat succes eind de jaren negentig. Maar door de steile opmars van Facebook raakte Netlog in verval.

Het duo richtte daarop zijn pijlen dan maar op de snelgroeiende digitale datingmarkt, met de website Twoo.com. Die werd vorige maand uitgeroepen tot grootste datingsite ter wereld, gemeten naar het aantal unieke bezoekers.

Dat grote bereik en de aanwezigheid in groeilanden lokte de interesse van Meetic. Die Franse concurrent heeft weliswaar veel lagere bezoekerscijfers, maar is wel enkele maten groter.

Meetic weegt op de Parijse beurs ruim 300 miljoen euro. De groep die verschillende Europese datingsites uitbaat, realiseerde vorig jaar een omzet van 178 miljoen euro en een nettowinst van 9 miljoen euro. Massive Media leed daarentegen 2,3 miljoen euro verlies op 8 miljoen euro omzet.

Bogaert en Coppens zullen Massive Media blijven leiden. (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content