Nieuwe iPads genereren samen amper 4% van totale iPad-verkeer

Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Apple’s nieuwste tablets lijken vooralsnog geen wervelend succes: in november leverden de iPad 4 en de iPad Mini samen amper vier procent van al het door iPads gegenereerde internetverkeer op. Dat blijkt uit een onderzoek van Loyaltics.

Apple’s nieuwste tablets lijken vooralsnog geen wervelend succes: in november leverden de iPad 4 en de iPad Mini samen amper vier procent van al het door iPads gegenereerde internetverkeer op. Dat blijkt uit een onderzoek van Loyaltics.

De vierde iPad en de mini-iPad genereerden elk 2 procent van het iPad-verkeer. Daarmee scoren de toestellen minder goed dan het vorige model, dat na een week al goed was voor 14 procent van het internetverkeer afkomstig van iPads. De iPad 2 is tot op vandaag het populairste model. Die zorgde in november voor 53 procent van het webverkeer op iPads.

Het moet wel gezegd dat de LTE-variant van beide nieuwe iPads pas eind november verscheen. En met de feestdagen in het verschiet, dikt de verkoop van de nieuwe modellen de komende weken ongetwijfeld nog serieus aan.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content