Apple’s nieuwste tablets lijken vooralsnog geen wervelend succes: in november leverden de iPad 4 en de iPad Mini samen amper vier procent van al het door iPads gegenereerde internetverkeer op. Dat blijkt uit een onderzoek van Loyaltics.
Apple’s nieuwste tablets lijken vooralsnog geen wervelend succes: in november leverden de iPad 4 en de iPad Mini samen amper vier procent van al het door iPads gegenereerde internetverkeer op. Dat blijkt uit een onderzoek van Loyaltics.
De vierde iPad en de mini-iPad genereerden elk 2 procent van het iPad-verkeer. Daarmee scoren de toestellen minder goed dan het vorige model, dat na een week al goed was voor 14 procent van het internetverkeer afkomstig van iPads. De iPad 2 is tot op vandaag het populairste model. Die zorgde in november voor 53 procent van het webverkeer op iPads.
Het moet wel gezegd dat de LTE-variant van beide nieuwe iPads pas eind november verscheen. En met de feestdagen in het verschiet, dikt de verkoop van de nieuwe modellen de komende weken ongetwijfeld nog serieus aan.