NMBS belooft “binnen de 3 minuten” info over vertragingen
De NMBS heeft een reeks nieuwe snufjes klaar om klanten vanaf volgend jaar sneller te informeren over vertragingen.
De NMBS heeft een reeks nieuwe snufjes klaar om klanten vanaf volgend jaar sneller te informeren over vertragingen.“Als een trein stil staat, krijgt u voortaan binnen de drie minuten informatie”, belooft Sabin S’heeren, de reizigersdirecteur van de NMBS, woensdag in De Standaard.
Informatie over incidenten zal voortaan gecentraliseerd worden in een computerprogramma, waardoor iedereen voortdurend over de meest recente informatie beschikt. De informatie zal worden aangeleverd door de detectiesystemen van spoorwegnetbeheerder Infrabel, bedoeld om door te seinen waar treinen zich bevinden.
De treinbegeleiders zullen die informatie krijgen via de draagbare computer waarmee ze nu al biljetten verkopen. Er komen ook flatscreens in nieuwe treinen waar de reistijd berekend wordt op basis de incidenten en de omleiding, en gelijkaardige smartphoneapplicaties voor de reizigers.
De treinbegeleiders krijgen ook bijscholing over hoe ze best communiceren bij incidenten.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier