Oracle Belux blijft het goed doen

Xavier Verhaeghe, algemeen directeur van Oracle Belux, zegt opnieuw tevreden te zijn met de prestaties van zijn filiaal. Hij kondigt een groei van bijna 30 procent aan in nieuwe licenties, ook dankzij de overnames.

Xavier Verhaeghe, algemeen directeur van Oracle Belux, zegt opnieuw tevreden te zijn met de prestaties van zijn filiaal. Hij kondigt een groei van bijna 30 procent aan in nieuwe licenties, ook dankzij de overnames.

Volgens Xavier Verhaeghe hijst zich opnieuw tussen de beste leerlingen van de Europese klas voor wat betreft omzetgroei. Het filiaal kondigt inderdaad een groei aan van 28 procent in de verkoop van nieuwe licenties, en van bijna 20 procent als je de overname van Siebel niet meerekent (de groep deed in het voorbije boekjaar, dat eind mei werd afgesloten, maar liefst 14 overnames). En dat na een boekjaar 2006 dat al een record betekende, onderstreept hij met plezier.

Het filiaal heeft voortaan zo’n 330 mensen in huis, na dit jaar 30 à 40 mensen te hebben gerekruteerd. Het bedrijf zegt blij te zijn om aantrekkelijk te zijn in de ogen van it’ers.

Xavier Verhaeghe ziet 5 grote groeimotors: de klantenrelatie in de brede zin van het woord (dus niet enkel crm, maar ook contacten met commerciële partners), de conformiteit en beveiliging van gegevens (het recente voorbeeld van de jobwebsite Monster.com bevestigt zijn analyse, de implementatie van flexibele architecturen die gelinkt zijn aan steeds breder verspreide fenomenen als SOA en reporting, de consolidatie van architecturen met kostenvermindering als optiek en tenslotte business intelligence, dat beschikbaar wordt bij een steeds hoger aantal werknemers.

Hoewel databases nog altijd ongeveer de helft van de omzet uitmaken, blijken applicaties en ‘middleware’ ook erg veel dynamiek te hebben. Van de nieuwe, markante projecten noemt Verhaeghe Agfa Healthcare, de NMBS, Touring, De Persgroep, de FOD Justitie, Tele Atlas, de FOD Personeel en Organisatie en de RTBF.

Op vlak van partnerships overweegt Verhaeghe om zijn partners te herevalueren, dankzij dashboards en kpi’s (key performance indicators) om “te verzekeren dat die partners een rendabele maar ook kwalitatieve dienst kunnen aanbieden.”

Het Belgische filiaal heeft trouwens deze zomer een Oracle Academy op poten gezet om leerkrachten en docenten (middelbaar en hoger) warm te maken voor Oracle-producten, hoewel de Belgische respons wat bleek tegen te vallen. Voor het komende boekjaar verwacht Oracle Belux opnieuw vergelijkbare groei, los van overnames. Dit jaar viert het bedrijf ook het dertigjarige en het filiaal z’n twintigjarige bestaan.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content