Problemen met KBC-app op iOS 7
Wie iOS 7 op zijn iPhone installeert ondervindt nadien mogelijk problemen met de KBC-Mobile Banking app. De bank heeft echter al een oplossing klaar.
Wie iOS 7 op zijn iPhone installeert ondervindt nadien mogelijk problemen met de KBC-Mobile Banking app. De bank heeft echter al een oplossing klaar.
De iPhone-app werkt niet meer sinds gebruikers zijn overgeschakeld naar iOS 7, het nieuwste besturingssysteem van Apple. Al valt het probleem relatief eenvoudig te omzeilen.
KBC zegt aan onze redactie dat het bij de eerste betaversie van iOS 7 al had gemerkt dat zijn app niet compatibel was met het nieuwe besturingssysteem. Daarom heeft de bank zijn applicatie aangepast en op 10 september een nieuwe versie gelanceerd.
Volgens de bank werd de app uitvoerig getest en mogen er geen problemen opduiken voor wie de app installeert op iOS 6 of iOS 7. Maar bij een upgrade van het ene naar het andere systeem worden de persoonlijke gegevens niet overgenomen. Dat kan er in bepaalde gevallen toe leiden dat de app niet langer werkt. De bank raadt aan dat deze gebruikers de app herinstalleren.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier