Proximus-klanten krijgen schadevergoeding na storing (update)
“Een stapje in de goede richting.” Zo reageert minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne op de beslissing van gsm-operator Proximus om vijf euro belkrediet te geven als schadevergoeding voor de problemen op het netwerk van vorige week zaterdag. Het buitenlandnetwerk van Proximus was vorige week zaterdag bijna een hele dag zwaar verstoord. Duizenden vakantiegangers konden urenlang het thuisfront niet bereiken en omgekeerd. Van Quickenborne vond dat de gsm-operator met een vergoeding over de brug moest komen, maar daar wou moedermaatschappij Belgacom aanvankelijk niet van weten. De schadevergoeding komt er nu toch, inde vorm van vijf euro belkrediet, zo schreef Le Soir.
“Een stapje in de goede richting.” Zo reageert minister van Telecommunicatie Vincent Van Quickenborne op de beslissing van gsm-operator Proximus om vijf euro belkrediet te geven als schadevergoeding voor de problemen op het netwerk van vorige week zaterdag.
Het buitenlandnetwerk van Proximus was vorige week zaterdag bijna een hele dag zwaar verstoord. Duizenden vakantiegangers konden urenlang het thuisfront niet bereiken en omgekeerd. Van Quickenborne vond dat de gsm-operator met een vergoeding over de brug moest komen, maar daar wou moedermaatschappij Belgacom aanvankelijk niet van weten. De schadevergoeding komt er nu toch, inde vorm van vijf euro belkrediet, zo schreef Le Soir.
“Dat bedrag had gerust meer mogen zijn”, vindt Van Quickenborne. “Want bellen en sms’en in het buitenland is duur. Maar het is al iets dat ze het principe van de schadevergoeding hebben aanvaard.” Toch vindt de minister het niet kunnen dat Proximus nog geen ‘mea culpa’ geslagen heeft voor de povere communicatie. “Ze hebben veel te laat en te weinig adequaat gereageerd. Dat ze dat toegeven, daar heb ik nog altijd niks van gezien”, aldus nog Van Quickenborne.
Bron: Belga
Update
Belgacom ontkent het bericht dat het alle Proximus-klanten een vergoeding van 5 euro geeft. Wel is de telecomoperator bereid de eventuele kosten te compenseren die klanten als gevolg van de panne gemaakt hebben. Dat zal geval per geval onderzocht worden. Van Quickenborne op zijn beurt wil in de nabije toekomst een wettelijke standaardvergoeding invoeren wanneer telecomdienstverlening de kwaliteitsnorm niet haalt.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier