Salesforce.com is in de wolken
“This is our core strategy, love.” Ceo en voorzitter Marc Benioff van Salesforce.com omschreef zo nog het best de nieuwe akkoorden met Facebook en Amazon Web Services.
“This is our core strategy, love.” Ceo en voorzitter Marc Benioff van Salesforce.com omschreef zo nog het best de nieuwe akkoorden met Facebook en Amazon Web Services.
Op zijn zesde Dreamforce-event – goed voor haast 10.000 bezoekers uit meer dan 40 landen – kondigde SaaS-specialist Salesforce.com zowel een nieuw webplatform, als relaties met Facebook en Amazon Web Services aan.
Met de aankondiging van Force.com ‘Sites’ maakt Salesforce.com het mogelijk voor bedrijven om hun Salesforce.com-gesteunde toepassingen ook publiek toegankelijk te maken over het web. Een en ander zou bijzonder weinig inspanningen vergen.
Voorts demonstreerde Salesforce.com hoe het nu ook mogelijk was Salesforce.com toepassingen te koppen aan Facebook en aan de Amazon Web Services. Zo kunnen bijvoorbeeld bedrijfstoepassingen in combinatie met Facebook worden gecreëerd (o.a. voor recruteringsdoeleinden), of kan gebruik worden gemaakt van bijvoorbeeld de opslagdiensten die Amazon levert. Benioff verwacht dat – naast de eerdere integratie met de Google-webtoepassingen – dit tot krachtige toepassingen op basis van heel wat meer beschikbare data zal mogelijk maken.
Voorts zoekt Salesforce.com ook actief naar softwarebouwers die non-CRM toepassingen op Force.com willen bouwen en aanbieden. Zo biedt Glovia – een dochter van Fujitsu – al een erp-oplossing voor productieeenheden aan, terwijl Coda een erp-omgeving ontwikkelt.
Over Microsofts aankondiging van Azure Services – waarvan Benioff steevast de naam verbasterde – klonk de boodschap droogjes. Het is goed te zien dat nu ook Microsoft de toekomst in de cloud ziet, maar er is nog niets, het zal ‘MS only’ zijn en geen probleem, Salesforce.com wil heus ook wel met hen samenwerken.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier