Samsung heeft forse B2B-ambities

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Op dit ogenblik is het b2b-gedeelte van Samsung goed voor zo’n 7 procent van de wereldwijde omzet. Tegen 2020 wil Samsung dat verder optrekken naar maar liefst 25 %. Ook in ons land wil samsung almaar meer de B2B-markten bedienen.

Samsung wil ook in ons land alsmaar meer de b2b-markt bedienen. Op dit ogenblik is het b2b-gedeelte van Samsung goed voor zo’n 7 procent van de wereldwijde omzet. Aparte Belgische cijfers geeft Samsung niet, maar volgens Philip Stroobants, head of b2b bij Samsung Belux, liggen die in dezelfde trend. Dit jaar zal het b2b-aandeel naar verwachting op 12 à 13 % afklokken. Tegen 2020 wil Samsung dat verder optrekken naar maar liefst 25 %.

“We vertrekken vanuit onze sterkte, vanuit onze mobility devices. Vanuit die kapstok willen we concrete oplossingen naar voor schuiven die we samen met partners aan de man brengen”, vertelt Stroobants. Denk dan aan bijvoorbeeld Getronics, RealDolmen, Econocom of Systemat die verticale markten als healthcare, finance, overheid en industrie moeten bedienen.

Daarnaast heeft Samsung al een Europees akkoord op zak met Atos. “Zulke partnerships zitten nu in een stroomversnelling”, aldus Stroobants. Op termijn denkt Samsung ook aan een verdere uitbreiding van het partnerprogramma Step voor systeemintegratoren en service partners.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content