SITA introduceert managementsysteem Horizon

De wereldwijde aanbieder van communicatie- en it-oplossingen voor de luchttransportsector SITA heeft met Horizon een nieuw Passenger Services System gelanceerd.

De wereldwijde aanbieder van communicatie- en it-oplossingen voor de luchttransportsector SITA heeft met Horizon een nieuw Passenger Services System gelanceerd. Het bedrijf is hiermee naar eigen zeggen de enige grote leverancier voor de transportsector die al een end-to-end passagierssysteem op een ‘derde generatie’-platform heeft ontworpen en gebouwd.

Het technologie-landschap is aan het veranderen, door het toenemende gebruik van mobiele telefoons en andere nieuwe apparaten. Luchtvaartmaatschappijen moeten daarom de flexibiliteit hebben om hun diensten eenvoudig via ieder kanaal aan te kunnen bieden.

Meer dan honderdvijftig luchtvaartmaatschappijen wereldwijd maken gebruik van SITA’s PSS. Met het nieuwe, flexibele Horizon-platform moeten ze zich volgens SITA kunnen aanpassen aan de veranderende informatiebehoeften in de markt.

Horizon stelt luchtvaartmaatschappijen in staat om passagiers gedurende het gehele reisproces via meerdere touch-points te volgen en te ondersteunen. Het systeem wil klanten een betere klantervaring bieden, van het moment van een prijsaanvraag tot en met de service van de bemanning tijdens de vlucht.

Het systeem zorgt ervoor dat data in real time wordt gedeeld tussen alle betrokken partijen via alle mogelijke toepassingen, zodat passagiers, reisagenten en alle andere gebruikers dezelfde, correcte informatie kunnen bekijken.

Het ‘derde generatie’-PSS is gebouwd op een flexibel en modern platform in tegenstelling tot de eerste en tweede generatie systemen die nog steeds verder bouwen op legacy-infrastructuur.

Horizon’s servicegerichte architectuur zou ook de waardevolle commerciële en operationele gegevens – momenteel gevangen in de legacy PSS’en – vlotjes beschikbaar maken.

Tijdens het ontwerpproces heeft Sita ervoor gezorgd dat luchtvaartmaatschappijen met Horizon business rules kunnen definiëren en deze consistent kunnen toepassen via alle kanalen. Dat zou de full-service en hybride carriers de functionaliteiten moeten bieden die ze nodig hebben in een online-wereld.

I.s.m. Computable

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content