Strategie B&D rendeert
“We hadden gemikt op een groei van 30 procent in België maar hebben nu al een organische groei van 35 procent bereikt, met de beste bedrijfsmarge van de groep”, zegt een duidelijk tevreden Ada Sekirin, algemene directeur van Business & Decision Benelux, de voormalige Sovjetrepublieken en Italië.
“We hadden gemikt op een groei van 30 procent in België maar hebben nu al een organische groei van 35 procent bereikt, met de beste bedrijfsmarge van de groep”, zegt een duidelijk tevreden Ada Sekirin, algemene directeur van Business & Decision Benelux, de voormalige Sovjetrepublieken en Italië.
“En zelfs 53 procent in de Benelux”, dankzij de overname van B&V Consultants (human resources en supply chain). De business intelligence-specialist haalt in de Benelux een omzet van meer dan 28 miljoen euro met 320 medewerkers (waarvan 250 in België).
Die mooie cijfers schrijft B&D toe aan een drieledige strategie: specialisatie in verticale markten zoals life sciences (klinische studies en R&D via outsourcing), crm, marketing en EIM (enterprise information management, inclusief governance en gegevenskwaliteit); een veelzijdig dienstenaanbod (vaste prijs en managed services) en een versterking van de partnerships (met SAS, Oracle, Microsoft, SAP/BusinessObjects, IBM/Cognos en Selligent).
Ada Sekirin geeft toe dat ze voor 2009 voorlopig niet verder kijkt dan het eerste kwartaal. “Momenteel ontsnappen we aan de crisis en het orderboek voor het eerste deel van het jaar zit vol.” Volgens haar zal BI sowieso minder in de klappen delen. “Voor ons zijn kostenbesparingen, betere verkoopcijfers of een verplichting tot rapportering inherent aan elke business case.” Ze verwacht een boom in risk management (de Belgische praktijken zullen internationaal worden toegepast), crm on demand en nearshore ontwikkelingen in Spanje, Tunesië en Roemenië. “Dankzij nearshore kunnen we de kosten met 15 tot 30 procent verlagen”, zegt ze. Er zijn dit jaar geen overnames gepland.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier