Digi haalde maar 9.000 klanten binnen op drie maanden

Een simkaart van Digi. © Belga Image

De klantengroei bij Digi België, de vierde en jongste telecomspeler in ons land, is sterk afgezwakt na de lanceringsmaanden. Het Roemeense moederbedrijf rapporteert dat de operator eind juni ongeveer 62.000 klanten telde. Dat zijn er maar 9.000 meer dan drie maanden eerder.

Het cijfer omvat uitsluitend klanten op het mobiele netwerk van de nieuwkomer op de Belgische markt. Over het vaste netwerk dat Digi uitrolt, geven de Roemenen nog geen details. 

Uit cijfers en verklaringen van concurrenten was al gebleken dat van een massale toestroom bij Digi geen sprake is. Nochtans lanceerde het bedrijf een scherp aanbod van 5 euro per maand voor 15 GB data. Begin juni kwam er nog een instapabonnement bij van 3 euro voor 5 GB data.

Op het matje

De lancering ging echter gepaard met klachten van klanten en wissels in het management. In mei riep federaal minister van Telecom Vanessa Matz (Les Engagés) de operator op het matje. In juni veroordeelde de Brusselse ondernemingsrechtbank Digi bovendien voor het niet naleven van bepaalde veiligheidsvoorschriften en vergunningen in Brussel.

Vorige maand rapporteerde het Roemeense moederbedrijf aan zijn aandeelhouders dat het met zijn Belgische partner Citymesh een aantal herstructureringen heeft doorgevoerd om de aandeelhoudersstructuur te vereenvoudigen. Digi België is voor 51 procent in handen van de Roemenen, terwijl Citymesh 49 procent aanhoudt.

Digi introduceert nieuw data-abonnement en komt met eSIM

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise