Telecomgebruikers klagen massaal over Belgacom, Mobistar en Telenet

© ThinkStock

De ombudsdienst voor Telecommunicatie kreeg vorig jaar 25.984 klachten binnen, vooral over Belgacom-Proximus, Mobistar en Telenet. De ombudsdienst behandelde ook een recordaantal van 31.068 klachten.

Uit het jaarverslag van de ombudsdienst voor Telecommunicatie blijkt dat er vorig jaar 25.984 schriftelijke klachten binnenkwamen, een stijging met 3,43 procent tegenover 2011 (25.122).

Klachten gaan over facturatie, contracten en storingen In bijna de helft van de gevallen werd er geklaagd over de facturatie. Problemen met de contracten en storingen vervolledigen de top drie. Het klantenonthaal bij de telecomoperatoren is ook een echt pijnpunt geworden: het aantal klachten daarover steeg van 872 in 2011 naar 1.565 in 2012.

Belgacom-Proximus, Mobistar en Telenet weken het meeste ongenoegen los bij de gebruiker. De klachten over Belgacom-Proximus vertegenwoordigen 41,43 procent van het totaal aantal klachten dat bij de ombudsdienst werd ingediend, gevolgd door Mobistar (6.222) en Telenet (4.046).

Recordaantal klachten behandeld De Ombudsdienst voor Telecommunicatie meldt verder dat het vorig jaar een recordaantal klachten behandeld en afgesloten heeft – 31.068. In meer dan 90 procent van de gevallen leverde dat een positief resultaat op voor de gebruiker. Het aantal behandelde klachten zit de voorbije vijf jaar in continu stijgende lijn. In 2008 waren het er nog 19.800. (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content