Telenet gaat focussen op kleine bedrijven
Telenet gaat een offensief starten om kmo’s, zelfstandigen en vrije beroepen als klant binnen te halen.
Telenet gaat een offensief starten om kmo’s, zelfstandigen en vrije beroepen als klant binnen te halen. Het telecombedrijf uit Mechelen bouwt hiervoor een nieuw business-to-business-kanaal uit, met een nieuwe dienstverlening en een aangepast verkoopnetwerk.
Een en ander staat te lezen bij De Tijd. “Die professionele klanten hebben nood aan andere diensten en producten dan de consument”, luidt het. Zo willen ze vooral snelle oplossingen, 100 procent betrouwbaarheid en een makkelijk bereikbare klantendienst, blijkt uit marktonderzoek.
Telenet biedt deze categorie voortaan een “business helpdesk”. Daarnaast gaat het telecombedrijf een deel van zijn dealers opleiden en mobiliseren om deze markt te bewerken. Tot slot werd er ook een distributie-overeenkomst getekend met it-distributeur Tech Data, dat uiteraard ervaring heeft met professionele resellers. Daardoor zullen binnenkort 200 tot 250 extra verkooppunten van Telenet ten dienste staan van kleine bedrijven. In de toekomst wil het telecombedrijf nog zijn productgamma uitbreiden.
Telenet staat vooral sterk bij de consument – de bedrijvenmarkt biedt nog groeipotentieel. Ook concurrent Belgacom richt zich tot de kmo-markt en breidt zijn verkoopnetwerk dit jaar uit met 250 lokale it-agenten.
Bron: Belga/De Tijd
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier