Telenet “hoogstwaarschijnlijk” in beroep tegen boete

Telecomaanbieder Telenet kondigt aan “hoogstwaarschijnlijk” in beroep te gaan tegen de boete van 250.000 euro die het BIPT de telecomoperator oplegde.

Telecomaanbieder Telenet kondigt aan “hoogstwaarschijnlijk” in beroep te gaan tegen de boete van 250.000 euro die het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) de telecomoperator oplegde.

De boete kwam er omdat abonnees niet naar behoren werden geïnformeerd over de mogelijkheid zonder boete hun contract op te zeggen in geval van wijziging van de algemene voorwaarden.

Op 1 oktober 2010 wijzigde Telenet zijn algemene voorwaarden. Het ging onder meer over het verdwijnen van een vergoeding per dag vertraging als de herstelling van de telefoondienst langer dan twee dagen aansleept. Ook de financiële aansprakelijkheid van Telenet bij vaste telefonie- of internetcontracten tot 100 euro werd aangepast.

Telenet bracht zijn abonnees enkel op zijn website op de hoogte van het gratis opzegrecht naar aanleiding van de wijzigingen. De link werd in kleine lettertjes vermeld op de achterkant van de facturen onder het stuk dat handelt over de domiciliëring, onvoldoende volgens de telecomwet.

De kabelaanbieder legt uit de algemene voorwaarden “op eigen initiatief sterk ingekort en transparanter ten voordele van de klant” gemaakt te hebben. “We hebben de klant hiervan op de hoogte gesteld via de website en de individuele aanrekening. De klant had tevens de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen”, aldus Telenet. De telecomoperator zou voorts “sterke argumenten” hebben om aan te tonen dat de klanten correct ingelicht werden en dat de voorwaarden in het voordeel van de klanten aangepast werden.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content